Answers in bold and underlined.
Answer 1: Cuando iba al supermercado, siempre hubo muchas personas esperando para comprar came. Alternativa A.
Translation 1: When I went to the supermarket, there were always many people waiting to buy meat. Alternative A
Answer 2: No hay nadie en el mundo más importante que mi mama. Ella es lo más importante para mi. Alternativa A.
Translation 2: There is no one in the world more important than my mom. She is the most important thing to me. Alternative A
Explanation on the subject:The topic deals with the use of the verb "haber" in past tenses. In the first example, the question is asked about the use of the verb "haber" in the simple past tense, and in the second example, the question is asked about the use of the verb "haber" in the present.
In the simple past tense, the verb "haber" is used to talk about actions that occurred in the past and have already been completed. In this case, the correct option is A: "there was".
In the present, the verb "haber" is used to talk about situations that exist in the present. In this case, the correct option is A: "there is".
please follow directions on the attached image, this does not have to be anything specific
Answer:
En Estados Unidos no hay comida typica
en estados unidos puedes ir a disneyland y puedes ir a varios lugares que son muy importantes en america esta frio ademas hay parques muy bonitos cosas que puedes hacer es ir a montanas otros lugares aparte de disneyland hay mas parques de diversiones y hay montanas y muchos lugares divertidos playa mar y mas...
Which pronoun correctly completes the sentence when the direct object is replaced by a direct object pronoun?
Did you call me?
¿Tú______ llamaste? (1 point)
A. me B. te C. nos D. os
Answer: A. m.
Explanation: Did you call me?= ¿Tú ME llamaste?; Did you call yourself?= ¿Tú TE llamaste?; Did you call us?= ¿Tú NOS llamaste?; Did you call yourselves?= ¿Ustedes se llamaron?
20 POINTS
-------
segun la opinion de esta persona, en que grupo estaria un adolescente que la preocupada demasiado su apariencia?
el primero
el segundo
el tercero
ninguno de ellos
Answer:
you haven't attached anything
What two verbs from the list require the
context of a sentence to know their
meaning?
Multiple Choice
a) Dar and Ver.
b) Decir and Traer.
c) Ser and Ir.
Write a short speech to deliver to the school board proposing your project and inviting the community to participate. Be sure to address the following points:
Where will your clean-up campaign take place? Be specific.
How will volunteers clean up? (specific tasks)
Who can participate or help?
When will the clean-up event take place? (Date, time)
What should volunteers bring with them?
Write 5 to 7 sentences in Spanish. Use as many unit vocabulary words as possible. Using online translators or dictionaries is not acceptable and not permitted. Remember to include accent marks where appropriate: Á á É é Í í Ó ó Ú ú Ü ü Ñ ñ ¡ ¿
NEED ASAP!!!
Answer:
jnhoroh4rin
Explanation:
34.- Encuentra cuál de las siguientes
opciones es incorrecta
A) EL GUIÓN DE RADIO UTILIZA DOS
COLUMNAS PARA SU ELABORACIÓN
B) EL GUIÓN DE RADIO VA DIRIGIDO AL
PUBLICO
C) LA OBRA DE TEATRO Y EL GUIÓN SE
ESCRIBEN EN FORMATO IGUAL
Fill in the blanks with the preterit or imperfect forms of the verbs in parentheses
En Granada, España, ________ la Alhambra, un palacio musulmán de gran belleza arquitectónica.
luce
cae
encanece
recita
Answer:
О luce.
Explanation:
En Granada, España. luce La Alhambra, un palacio musulmán de gran belleza arquitectónica.
...
Answer: In bold and underlined
En Granada, España, Luce la Alhambra, un palacio musulmán de gran belleza arquitectónica.
Translation:In Granada, in Spain, the Alhambra shines, a Muslim palace of great architectural beauty.
The Spanish flag contain stripes of red, yellow, and red. The flag also displays the Spanish coat of arms.
true or false??
Answer:
The answer is Ture and
DEBERES
Completa las oraciones con lo / la / los / las.
- ¿Es este tu libro de español? No, no _________________ es.
- ¿Haz visto a Emine y a Alex? No, no ______________ he visto.
- ¿Busra compró los tiquetes? Sí, sí ____________ compro.
- Vi a Luisa en el parque → ____________ vi en el parque.
- Luisa compró pan, queso y leche en el mercado. → ______________compró antes de ir a la peluquería.
- Compré la medicina y se _____________ di sin que nadie me viera.
- ¿Has recogido a las niñas? Sí, _____________ recogí antes de ir al taller.
Answer:
Explanation:
- ¡Es este tu libro de español?
- No, no lo es.
-¿Has visto a Emine y a Alex?
-No, no los he visto.
- ¿Busra compró los tiquets?
- Si, si los compró.
- Vi a Luisa en el parque.
- La vi en el parque.
- Luisa compró pan. queso y leche en el mercado.
- Los compró antes de ir a la peluquería.
- Compré la medicina y se la di sin que nadie me viera.
- ¿Has recogido a las niñas?
- Si, las recogí antes de ir al taller.
Edward taught himself how to code and now creates his own websites. This an example of a ____________. A) Soft skill b) Hard skill.
Answer: b) Hard skill
Edward taught himself how to code and now creates his own websites. This an example of a hard skill.
Translation: Edward aprendió a programar por sí mismo y ahora crea sus propios sitios web. Este es un ejemplo de una habilidad técnica.
Explanation:
Hard skill are the knowledge and technical skills acquired in our formative years. They are the skills necessary to carry out a profession. In this case, learn to program and create web pages acquired in our formative years. They are the skills necessary to carry out a profession. In this case, learn to program and create web pages.
Soft skill: they are social skills, emotional intelligence, the development of a personality that enables them to work in a team or lead it, communication, proactivity, useful personal habits to integrate into a social environment.
Answer:
О A) Soft skill.
Explanation:
Programming, coding and creation of websites corresponds to the software.
These sentences describe what several students in a college hiking club are doing today. Use ir a + [infinitive] to say that they are also going to do the same activities tomorrow. Follow the model.
model:Martín y Rodolfo nadan en la piscina. Van a nadar en la piscina mañana también.
1)Sara lee una revista.
-Answer I put: Sara va a leer una revista
2) Yo practico deportes.
-Answer I put: Voy a practicar deportes
3) Ustedes van de excursión.
-Answer I put: Ustedes van a ir de excursión
4) El presidente del club patina.
-Answer I put: El presidente del club va a patinar
5) Tú tomas el sol.
-Answer I put: Tú vas a tomar el sol
6) Paseamos con nuestros amigos.
-Answer I put: Vamos a pasear con nuestros amigos
I dont know what to put in replace of these answers and this is my last chance to answer them correctly or I will recieve a zero.
They are all correct :)
PLEASE ANSWER ASAP I WILL MARK YOU BRAINLIEST!! DUE TONIGHT! YOU WILL BE A LITERAL LIFESAVER!!
Answer:
Explanation:
Yo estoy en la clase ahora.La profesora es de Cuba.La sala de clase está en la planta baja de la escuela.¿Dónde está Carlos?¿De dónde es Pablo?Mi madre es una persona muy inteligente. Ella es simpática y sincera también. Ella es de México, pero nuestra casa está en California. Hoy mi mamá está en el hospital. No está enferma. Ella es médica. Ella es una médica muy buena. Mi mamá está contenta cuando trabaja porque su trabajo es muy interesante.
Los domingos necesito _______ la basura.
A.
hacer
B.
limpiar
C.
lavar
D.
sacar
Answer: d.sacar
Explanation: los domingo necesito sacar means take out the trash on sundays
Answer: In bold and underlined
Los domingos necesito Sacar la basura.
Translation: On Sundays I need to take out the trash.
Práctica
1. 3:40 p.m.
2. 6:00 a.m.
3. 9:15 p.m.
4. 12:00 a.m.
5. 1:10 p.m.
6. 10:45 a.m.
7. 5:05 p.m.
8. 11:50 p.m.
9. 1:30 a.m.
10. 10:00 p.m.
Answer:
Explanation:
Son las tres de la tarde con cuarenta minutosSon las seis de la mañana.|Son las nueve y cuarto de la noche.Es el mediodía.Es la una de la tarde con diez minutos.Faltan quince minutos para las once de la mañana.Son las cinco de la tarde con cinco minutos.Faltan diez minutos para la medianoche.Es la una y media de la mañana.Son las diez de la noche.¿Quién es el padre de
abuelo?
tu
à e
ក Ó ů Ü
¿
i
Answer:
Bisabuelos el padre o la madre del abuelo o abuela de una persona o EGO, llegando a tener ocho bisabuelos
Explanation:
Answer:
О Bisabuelo.
Explanation:
¿Quién es el padre de tu abuelo?
Es mi bisabuelo.
(Who is your granfather´s father?)
(is my great-grand father).
HELP PLEASE!!
Combine items from each column in order to form logical sentences.
Everyone in your neighborhood is dashing off to various places. Say where they are going using all of the given elements to write a complete sentence. Use the appropriate present-tense form of the verb ir and make any necessary changes. Follow the model.
Answer:
Mi vecina, Yolanda, va corriendo al supermercado a por comida. Mi amigo Ty se dirige a la cancha de baloncesto para jugar. Mis vecinos, Luis y Samantha, van al parque a jugar en el columpio. Mi vecina mayor, la señora Morales, va a visitar a sus nietos Tommy, Edgar, Anita, Junior y Esperanza.
Explanation:
If there are vocab words you'd like me to use let me know too!
___tantos problemas el ano pasado.
A. Hubo
B. Habian
C Hubieron
2.
___muchos perros en el parque.
A. Habia
B. Hubo
C. Habian
3.
Te espero____una hora.
A. Que
B. hace que
C. desde hace
Answer:
1.Habian
2.a
3.c
Answers in bold and underlined.
Answer 1: . Hubieron tantos problemas el año pasado. Opción C.
Translation 1: There were so many problems last year. Option C.
Answer 2: Había muchos perros en el parque. Opción A.
Translation 2: There were many dogs in the park. Option A
Answer 3: Te espero desde hace una hora. Opción C.
Translation 3: I've been waiting for you for an hour. Option C.
Explanation on the subject:The tense "hubo (had)" is used to talk about events or actions that happened in the past and are no longer happening. "Had" is used to talk about something that existed in the past, but no longer exists or has ended. "Since" is used to talk about something that has been happening for some time in the past and is still happening in the present.
If anybody can complete this for me, I will give you a brainliest. It’s due tonight so please if you can help me! Thanks!
Answer:
Explanation:
A
Yo estoy en clase ahora.La profesora es de Cuba.La sala de clase está en la planta baja de la escuela.¿Dónde está Carlos?¿De dónde es Pablo?B
Mi madre es una persona muy inteligente. Ella es simpática y sincera también. Ella es de México, pero nuestra casa está en California. Hoy mi mamá está en el hospital. No está enferma. Ella es médica. Ella es una médica muy buena. Mi mamá está contenta cuando trabaja porque su trabajo es muy interesante e importante.
...
Answers In bold and underlined
1. Yo estoy en clase ahora.
Translation: I am in class now.
2. La profesora es de Cuba.
Translation: The teacher is from Cuba.
3. La sala de clase está en la planta baja de la escuela.
Translation: The classroom is on the ground floor of the school.
4. ¿Dónde está Carlos?
Translation: ¿Where is Carlos?
5. ¿De dónde es Pablo?
Translation: ¿Where is Pablo?
Mi madre es una persona muy inteligente. Ella es simpática y sincera también. Ella es de México, pero nuestra casa está en California. Hoy mi mamá está en el hospital. No está enferma. Ella es médica. Ella es una médica muy buena. Mi mamá está contenta cuando trabaja porque su trabajo es muy interesante e importante.
Translation: My mother is a very intelligent person. She is nice and sincere too. She is from Mexico, but our house is in California. Today my mom is in the hospital. She is not ill. She is medical. She is a very good doctor. My mom is happy when she works because her work is very interesting and important.
En ___de Santo Domingo me dieron un mapa de la zona colonial.
Ola aduana
O la oficina de turismo
Ola biodiversidad
Ola estatua
Answer:
О la oficina de turismo.
Explanation:
En la oficina de turismo de Santo Domingo me dieron un mapa de la zona colonial.
...
Answer: In bold and underlined
En La oficina de turismo de Santo Domingo me dieron un mapa de la zona colonial.
Translation:At the Santo Domingo tourist office they gave me a map of the colonial zone.
Do you think that poverty is a common thread in the three stories? Cajas de cartón, el beso de la patria, una carta a diós. Explain your answer. In three paragraphs
Poverty is a common thread in "Cajas de cartón", "El beso de la patria" and "Una carta a diós" because the main characters in all of these are poor people and this condition negatively affects their life.
How is poverty a thread in these stories?To begin in the story "Cajas de cartón" the main character belongs to a poor family that works in fields. This is a Mexican family that had to migrate to the U.S. Meanwhile, Francisco the main character struggles to adapt to this new context and misses his family while they work.
Similarly, in the story "El beso de la patria" the main character who is a young girl is poor as her parents do not have the money to buy her new shoes. This makes the girl to be excluded from a school ceremony known as "el beso de la patria" as the teachers do not want her to be in the front of the parade. Moreover, they falsely promise to buy her new shoes.
Finally, in "Una carta a diós" the main character struggles in poverty as he does not have even enough food to eat. This inspires him to write a letter to god to request for his help.
Learn more about poverty in: https://brainly.com/question/10645433
#SPJ1
Someone anyone help me with my Spanish 1 homework
Answer:
Explanation:
El número de teléfono es: 922133435La dirección de correo electrónico es: info(arroba)hotelsanroque.comLa dirección de internet es: www.hotelsanroque.comEl número de fax es: 9221334064Answer:
1. 922 13 34-35
2. Where it says Info
3. Where it says http
4. 922 13 34 06
carmen y (blank( amigas)
Afirmativas y negativas
PLEASE HELP! ASAP
Answers in bold and underlined. [See full attached image]
Question 1: Siempre comemos a la una./We always eat at one.Answer 1: Nunca comemos a la una.
Translation 1: We never eat at one.
Question 2: No hay nadie en casa./There's no one at home.Answer 2: Hay alguien en casa.
Translation 2: Is there someone at home.
Question 3: Luis no va a la fiesta y Ana tampoco./Luis is not going to the party and neither is Ana.Answer 3: Luis va a la fiesta y Ana va también.
Translation 3: Luis goes to the party or Ana goes too.
Question 4: Tengo algunas amigas mexicanas./I have some Mexican friends.Answer 4: No tengo ninguna amiga mexicana.
Translation 4: I don't have any Mexican friends.
Question 5: Felipe todavía vive con sus padres./Felipe still lives with his parents.Answer 5: Felipe ya no vive con sus padres.
Translation 5: Felipe no longer lives with his parents.
Question 6: No quiero comprar nada./I don't want to buy anything.Answer 6: Quiero comprar algo.
Translation 6: I want to buy something.
PLEASE HELP ME ASAP!!!! DUE TONIGHT! I WILL MARK YOU BRAINLIEST!
Answer: I hope this is right!
Part A
1- estare
2- es
3- esta
4- esta
5- es
Part B
1- es
2- es
3- es
4- esta
5- esta
6- esta
7- es
8- es
9- esta
10-es
Escoge la respuesta correcta.
Which of the following animals would you find in a tortugario?
birds
turtles
lions
fish
Answer:
turtles
Explanation:
turtle=tortuga
Answer:
О Turtles (tortugas)
Explanation:
¿Cuál de los siguientes animales encontrarás en un tortugario?
Turtes (tortugas)
Fill in the blank in the following sentence with the appropriate preterite form of the verb tener below. Anoche, Carlos y Erica ________ que estudiar mucho.
Read the paragraph below and then answer the questions about it.
María es una buena estudiante. Siempre estudia mucho. Cada día escolar ella se levanta a las siete de la mañana. Ella se prepara para la escuela. Siempre come un desayuno sano antes de ir a la escuela. Normalmente ella come un cuenco de cereales con leche. Todos los jueves su madre le prepara unos huevos con pan tostado. María no bebe café nunca. Ella prefiere beber un vaso de jugo. Le gusta el jugo de naranja. Pero no le gusta el jugo de uvas.
1. ¿Quién es una buena estudiante?
2. ¿Qué comes antes para el desayuno?
3. ¿Qué bebe normalmente?
4. ¿Qué jugo no le gusta Maria? Read the paragraph below and then answer the questions about it.
Answer:
Explanation:
¿Quién es una buena estudiante? Maria es una buena estudiante. ¿Qué comes antes para el desayuno? Cereales con leche. ¿Qué bebe normalmente? Bebe jugo de naranja.¿Qué jugo no le gusta Maria? El jugo de uvas.¿Quién es una buena estudiante?
Maria es una buena estudiante.
¿Qué comes antes para el desayuno?
Cereales con leche.
¿Qué bebe normalmente?
Bebe jugo de naranja.
¿Qué jugo no le gusta Maria?
El jugo de uvas.
Translation:¿Who is a good student?
Maria is a good student.
¿What do you eat before for breakfast?
Cereal with milk.
¿What do you normally drink?
Drink orange juice.
¿What juice does Maria not like?
The grape juice.
Which is not true about the imperfect tense
A. It shows a completed action in the past
B.It sets up a scene in the past
C.It describes a uninterrupted action in the past
D. It tells about Habitual actions in the past
Answer:
A. It shows a completed action in the past
Explanation:
The preterite tense shows a completed action in the past.