¿ que temas trata el poema ?
¿ conque temas se relacionan estás palabras?
¿ que sentimientos despierta en ti el poema?
¿ que valores crees que exalte el autor : el amor por la patria , la nostalgia?
¿ que intención tiene el autor al eludir o quitar algunos verbos "en los sombreros llevaban plumas polvorientas?

 Que Temas Trata El Poema ? Conque Temas Se Relacionan Ests Palabras? Que Sentimientos Despierta En Ti

Answers

Answer 1

English Translation

What topics does the poem deal with?

What topics are these words related to?

What feelings does the poem arouse in you?

What values do you think the author exalts: love for the country, nostalgia?

What is the author's intention in eluding or removing some verbs "in the hats they wore dusty feathers?


Related Questions

could anybody help me on the Preterito worksheet?

Answers

Answer:

some incorrect

Explanation:

use a site

Which word from that verse is a "cognate"?

A corazón.
B defendía
C apegado
D tenía

Answers

Answer:

B Defendia

Explanation:

A cognate is a word in one language that comes from another language or at least has the same root as a another languages word.

Defendia is spanish for he defended. Its pretty much the same word

Answer:

B defendía

Explanation:

Defendía means defended, and these words, the Spanish and English words, both have the same root(defend). Hence, 'defendía' is a cognate.

¿Qué diferencias hay entre un anuncio, una noticia, una crónica, los horóscopos y un artículo de opinión?​

Answers

Hay dos diferencias entre cualquier artículo de opinión y una noticia. La principal es que en la noticia un periodista JAMÁS da su opinión personal. Intenta ser imparcial en la medida de lo posible, ya que informar con objetividad (contar las cosas tal y como suceden, sin interpretarlas) es la regla de oro del periodismo informativo.

Ok thank you for your time and I hope this helps with my friends family but

2 ¿Cómo le nació a Marcos Andrés Antil la idea
de "Café con Causa"?
(A) Quería que su empresa obtuviera más
ingresos y ganancias.
(B) Quería encontrar una iniciativa sostenible.
(C) A sus clientes les gustaba el café que les daba,
pero no tenían dónde comprarlo.
(D) Recordó que las ganancias del café no
regresan a las comunidades.

Answers

Es a mi se lo presiento

What is a personal pronoun? In your own words, write a definition of a pronoun. Provide examples in English

Answers

Answer:

So basically a personal pronouns is a pronoun connected with primarily with an relating person in grammar sense. When you are talking about a relating person theese rules will apply. For. eg

First person : "I"

Second person: you

Third person: it/he/she

Español 1A
Profe Johnston
Nombre:
U2 Lectura
*Before you read the letter, highlight all of the forms of the verb ser.
Hola clase,
Hoy, voy a describirme un poco. Primero voy a describir mi apariencia. Tengo el pelo
castaño y los ojos castaños. No soy muy alto. Tampoco soy muy bajo. Yo soy más o
menos joven, porque tengo 31 años. Yo soy maestro. Me gusta trabajar con los
estudiantes. Soy inteligente, organizado, y muy trabajador. No soy muy serio. En
mis clases, soy cómico y simpático. No soy perezoso, porque me gusta mucho montar
en bicicleta y correr. Soy más o menos atlético, pero no juego muchos deportes.
Ahora, voy a describir a mi esposa. Ella se llama Emma. Ella es baja y muy bonita.
Ella tiene el pelo castaño y los ojos azules. Ella trabaja en el hospital. Ella es una
intérprete, Es muy inteligente y muy trabajadora, pero es un poco desorganizada.
Ella es muy estudiosa porque necesita aprender muchas palabras en español para el
apper morotones y jugar al

Answers

Explanation:

Hoy, voy a describirme un poco. Primero voy a describir mi apariencia. Tengo el pelo

castaño y los ojos castaños. No soy (indicativo presente, Yo) muy alto. Tampoco soy muy bajo. Yo soy más o

menos joven, porque tengo 31 años. Yo soy maestro. Me gusta trabajar con los

estudiantes. Soy inteligente, organizado, y muy trabajador. No soy muy serio. En

mis clases, soy cómico y simpático. No soy perezoso, porque me gusta mucho montar

en bicicleta y correr. Soy más o menos atlético, pero no juego muchos deportes.

Ahora, voy a describir a mi esposa. Ella se llama Emma. Ella es (indicativo presente, él/ella/usted) baja y muy bonita.

Ella tiene el pelo castaño y los ojos azules. Ella trabaja en el hospital. Ella es una

intérprete, Es muy inteligente y muy trabajadora, pero es un poco desorganizada.

Ella es muy estudiosa porque necesita aprender muchas palabras en español para el

apper morotones y jugar al

What are the 3 possible endings of infinitive verbs in Spanish

Answers

Answer:In Spanish, the infinitive form has three different endings: -ar (cantar) -er (correr) -ir (dormir)

Cantar(to sing): yo cantaré

Correr(to run): yo correré

Dormir(to sleep): yo dormiré

Explanation:

Fill in the blank with the spanish word that best completes the following sentence. Cuando una persona es vieja, se cree que es más ______________. Egoísta joven sabia perezosa.

Answers

Answer: sabio

Explanation:

When a person is older they are usually considered wiser.

(PLEASE Use your note Spelling 1. 32 treinta y 2.25 3,58 4. 48 cuarenta y | 5. 89 ochenta y 6.91 cinco. y ocho. y uno. against​

Answers

Answer:

1. treinta y dos

2. veinticinco

3. cincuenta y ocho

4. cuarenta y ocho

5. ochenta y nueve

6. noventa y uno

Help If You Can *B-r-a-i-n-l-i-e-s-t answer please* Thxxx

Answers

Answer:

1. se puede jugar en el agua en la playa

You can play in the water

2. Se puede escalar montañas en las montañas

You can mountain climb in the mountains

3. Puedes caminar en el bosque

You can hike in the forest

Have a nice day!

¡Que tengas un buen día!

Answer:

1.  The beach of puerto rico

2. The mountains of chile

3. The forest of Guatemala

Explanation: I'm a Spanish Speaker

Complete the following conversation between Rosa and her friends with the missing forms of the verbs estar, poder, and tener in the preterite.

Answers

1. Estar
2. Poder
3. Tener
4. Poder

(Not correct options, but if those are the only ones given, that is what it’ll be.)

Answer: estuvimos,pudieron, tuvimos, pudimos

Explanation:

How to say 2:10 1:15 8:45 3:00 11:55

Answers

2:10 son las dos diez
1:15 es la uña quince
8:45 son las ocho cuarenta y cinco
3:00 son las tres
11:55 son las once cincuenta y cinco
2:10 - son las dos y diez
1:15 - es la uña y quince
8:45 - son las ocho y cuarenta y cinco
3:00 - son las tres en punto
11:55 - son las once y cincuenta y cinco

Complete each sentence with the correct form of ser or estar, and the correct adjectives.

1. Mi tía Rosa ____________(ser/estar) un poco _________________(guapo/antipática)

2. Mis profesores son ____________(ser/estar) _____________(viejo/difíciles)

3. Mis amigos____________(ser/estar) _____________(pequeño/jóvenes)

4. Mi clase de ciencias ____________(ser/estar) ____________(***/aburrida)

5. Mi mamá ____________(ser/estar) muy _________(bonito/rubia)

Answers

Answer:

1. Mi tía Rosa es un poco antipática

2. Mis profesores son ser viejo

3. Mis amigos ser jóvenes

4. Mi clase de ciencias es aburrida

5. Mi mamá es muy bonito

Put the correct form of the preterite verbs: hacer, tener, estar and poder

Answers

Answer:

Explanation:

 Fernando estuvo en la biblioteca por tres horas teniendo que escribir un informe muy largo. Jorge y Paty no pudieron venir porque estaban en el banco donde trabajan hasta las ocho. Yo no pude ir a su casa tampoco porque tuve que cuidar a mi hermanito. ¡Pobre Rosalinda! Todos nosotros tuvimos que hacer otras cosas y no pudimos ir a su casa y ella estuvo ahí sola toda la tarde.

En la fiesta las personas que vivían en el castillo bailaban salsa mientras lazadas comían Tembleque inflan las hadas le hacían hechizos positivos a la princesa hasta que llegó nada a la que olvidaron invitar y le hizo un hechizo negativo helada malísima dijo con un uso la princesa se va a pinchar el dedo y entonces la princesa tiene que dormir por 100 años.
what where the fairies doing,eating,eating and dancing, singing,singing and dancing?

Answers

Dancing and eating. “bailaban salsa” = Danced Salsa and “comían Tembleque inflan” = ate Tembleque inflan.

I need help with my Spanish homework

Answers

Answer:

1st question = supo

2nd question= quiso

Explanation: supimos means we knew

so it can't be supimos because if it was , the sentence will go like "my friends we knew the answer in class"

instead the answer should be supo so the sentence can go like "My friends knew the answer in class" and in spanish= "mis amigos supo la respuesta en clase"

same with the second question, quisimos means we wanted

so it can't be quisimos because then the sentence will go like "my family and i we wanted to go to the beach."

instead the answer should be quiso so the sentance can go like "my family and I wanted to go to the beach" and in spanish=  "mi familia y yo quiso ir a la playa"

spanish ser v. estar questions

Answers

Answer:

A

 Baltazar Estevez es director de cine. Él es célebre por sus comedias. Sus películas son realmente muy cómicas. Estevez es muy gracioso. Es mexicano pero está en Barcelona este año porque films una comedia allí. Todos sus aficionados están muy entusiasmados con esa nueva película.

B

 Camila de la Renta es diseñadora de ropa para mujeres. Su ropa es de alta costura y es muy cara. Este año los vestidos y los trajes que diseña son de seda y lana. Son blancos, negros y de otros colores claros. La empresa de De la Renta está en París, que es la capital de la moda.

Explanation:

Answer: in order:

A: es, es, son, es, está, están.

B: es, es, es, son, son, está, es.

Explanation:

can someone help me with these fill in the blank questions please?

Answers

1: escuela 2:profesors 3: computadora 4: salón 5: estudiantes 6: amiga

Hoy es miércoles. Pasado mañana es ______

Answers

Answer:

Viernes

Explanation:

Mañana es jueves. Después de eso es viernes.

Viernes

Because today is Wednesday and tomorrow it will be Thursday then it will be Friday which is your answer

4. Complete the sentence conjugating "ser" or "estar" accordantly. (10p)
1. La profesora
enferma hoy.
2. María
3. Hoy_
4. La banana
5. Juan y María
en Durham, NC.
12 de octubre.
una fruta.
en una situación complicada.

Answers


1. La profesora ESTA enferma hoy.
2. Maria ESTA en una situación complicada.
3. Hoy es el 12 de octubre.
4. La banana ES una fruta.
5. Juan y Maria ESTÁN en Durham, NC.

Comprendiste? Did you understand the reading? Answer the following questions true (cierto) or false (falso). CF 1. El día de actividades es para practicar deportes. 2. El día de actividades es para pasear con amigos. 3. El día de actividades es para tocar la guitarra. 4. Las actividades son antes de las clases. C F C F CF​

Answers

Answer:

Explanation: hopeful this help

Match these Spanish phrases with their equivalent in English.
Buenas tardes
Hasta mañana
Buenas noches
Buenos días
Hasta luego
Muchas gracias

Answers

Translation from English to Spanish. Answer in bold and underlined.

Buenas tardes   <================>  Good afternoonHasta mañana  <================> See you tomorrowBuenas noches <================> Good NightBuenos días   <================> Good Morning Hasta luego   <===============> GoodbyeMuchas gracias <===============> Thank you very much.

1. Name three things to observe regarding los saludos when you are in a group of Spanish-speakers or observing them.

Answers

Some characteristics that can be observed in relation to los saludos of a group of Spanish speakers is that they can be more effusive, informal and talkative, due to the culture.

What are cultural characteristics?

They correspond to a set of habits, beliefs and values ​​that are passed on in a group through the process of primary and secondary socialization and help in the formation of cultural aspects that generate the identification of a group, in addition to influencing their actions and personality.

According to research, a group of Spanish speakers such as Latin Americans are culturally more emotional than Europeans, for example, and such characteristics can be analyzed in a broader and more complex context, such as local history and doctrines.

Therefore, when observing a group of Latin Americans, for example, in an informal conversation, it is possible to perceive that these interactions can seem closer, where there is more physical and personal contact for example.

Find out more about culture here:

https://brainly.com/question/514395

#SPJ1

A mis amigos les ______ dinero para el concierto.

Answers

A mis amigos les dieron dinero para el concierto.

Llema el espacio con la forma correcta del verbo en el preterito.

Answers

Answer:

Explanation:

Yo busqué mi maleta perdida por una hora.Yo jugué al baloncesto en el gimnasio ayer.Yo practiqué el piano anoche.Yo les expliqué la lección a los estudiantes.}Yo pagué quinientos dólares por un billete de avión.Yo llegué a la escuela a las siete y media.Yo almorcé en la cafetería el lunes.Yo empecé a estudiar a las ocho.Yo tiré la basura y lavé los platos.Yo toqué mi guitarra la semana pasad.Yo comencé a gritar cuando vi la araña grande y peluda.¿A qué hora llegaste tú al partido de fútbol?Los chicos practicaron el golf anteayer.Nosotros almorzamos en un restaurante el sábado.Juanita pagó el vestido con tarjeta de crédito.

the correct indefinite article for the clase

Answers

Answer:

Una clase.

Explanation:

The correct indefinite articule for "clase" is:

Una.

Que gases emiten los escapes de los automóviles, aviones y plantas industriales que contaminan no solo el aire , sino el agua y el suelo

Answers

Dióxido de carbono (CO2) Vapor de agua. Oxígeno. Nitrógeno.

clase



un
una
unos
unas

Answers

Una as clase (class) is feminine

Answer: Una clase

Explanation:

una = feminine

un = masculine

Cacharrerosdelaweb. Com se trata de un aplicativo muy veterano y los apasionados a la informatica claramente no los de esta epoca sino los de decadas pasadas van a tener bonitos recuerdo al momento de utilizar esta grandiosa herramienta el nombre de este programa se le conoce como muwire.

Answers

Answer:

Generalmente, los refugiados son personas que están fuera de s volver allí porque temen daños personales graves.

Explanation:

Generalmente, los refugiados son personas que están fuera de s volver allí porque temen daños personales graves.

Dos policías subject pronoun

Answers

Answer: The correct pronoun for two policemen is "they"

FeMale: ellas

Male: ellas

Explanation:

Other Questions
A car starts from rest and accelerates uniformly over a time of 5.21 seconds for a distance of 110.0 m.Determine the acceleration of the car. There is a line that includes the point (-6,-2) and has a slope of 0 what is its equation in slope-intercept form? how many liters of a 25\%%, percent saline solution must be added to 333 liters of a 10\, percent saline solution to obtain a 15\, percent saline solution? WHAT IS GCF OF 35 AND 28 TELL ME WITH MULTIPLES Answer the following prompt using the continuous growth formula A=Pe^rtYou have received a report of a mysterious illness that seems to turn the infected humans into mindless zombies has broken out in a major American city. Since the hungry zombies prey upon innocent people, the outbreak grows continuously at a rate of 12% per day. The outbreak begins with 8 people.1. Write the formula that matches this scenario.2. How many zombies will there be after 5 days?3. How many days will it take for the zombie population to reach 3,700,00 (about the population of Los Angeles, CA)? your mom is planning to put up fence in front of your house. If the perimeter of the lot is is X + 8x 16. What is the measure of the front side? Brian's final exam in math had two parts. He had a total of 60 minutes to complete the entire exam. He spent 15 minutes on Part 1 of the exam. Write and solve an equation to show how much time he had left to complete Part 2. m over 15 equals 60; m = 900 minutes m 15 = 60; m = 75 minutes 15 + m = 60; m = 45 minutes 15m = 60; m = 4 minutes Since 1950 in the united states, the labor force participation rate for males has _____ generally and the labor force participation rate for females has generally ____. DLet a be a number such that 15 < a < 50, and let b bea number such that 40 < b < 70. Which of thefollowing represents all possible values of a - b?A. -55 < a - b < 10B. 20 C. -55 < a - b Describe the structure of the nucleus, chromosomes, and ribosomes, and explain their functions.REAL ANSWERS ONLY! NO LINKS! please help me to solve this hard question.I need your help right now An organism's scientific name consists of which TWO taxonomic groups?(Select TWO ANSWERS)A: DomainB: kingdom C: PhylumD:Class E: OrderF: FamilyG: GenusH: Species How many iron atoms in 2.35 mol of Fe? In a particular college class, 60% of the students are female. Of the female students, 75% have long hair. One student is picked randomly in the class. What is the probability that it is a female with long. Identify the parent function for the function g (x) = x + 4 based on its function rule. Then graph g and identify the transformation of the parent function that it represents.Linear; translation up 4 unitsConstant; translation up 4 unitsLinear; translation down 4 unitsConstant; translation down 4 units You feel thirsty, so you drink a large glass of water. After drinking the water, the feeling of thirst goes away. What system is most responsible for sensing that there are low water levels in the body and letting you know that you need to drink water to maintain your homeostasis?. 14. The element chlorine occurs in nature as a mixture of two iso-topes. Chlorine-35 has an atomic mass of 34.969 amu andmakes up 75.77% of chlorine atoms. Chlorine-37 atoms makeup the remaining 24.23% of all chlorine. Use the averageatomic mass of chlorine from the periodic table to calculate theatomic mass of Cl-37 atoms. select the correct answer from drop down menu An individual with $36,000 in taxableincome pays $970 for the 10% taxbracket, and $3,156 for the 12% bracket.What is the overall federal income taxpayment for this individual?A. $32,900C. $4,126B. $2,136D. $3,656 concept screening is based on a method developed by the late stuart pugh in the 1980s and is often called pugh concept selection (pugh, 1990). the purposes of this stage are to narrow the number of concepts quickly and to improve the concepts.