Answer:
¿Te gustan las ensaladas con pollo?
Ayer mi hermano y yo blank con los preparativos para la fiesta de esta noche.
Choices
abrazarse
Ayudarse
Besarse
Contarse
Escribirse
Llamarse
Llevarse
Verse
Completa las siguientes oraciones completes usando el pretérito de los verbos irregulares Hacer, Tener, Estar y Poder.
use of stem-changing verbs O to UE
Answer:
16. maria almuerza
17. podemos (nosotros form doesn't stem change)
18. volvimos
19. El recuerda
20. Duerme
21. encuentras
22. puede
23. volvimos
24. dormimos
25. encuentran
Explanation:
(04.02 LC)
hs
Read and choose the option with the regular verb in the imperfect tense.
O El príncipe no quería los husos.
O Mi héroe favorito usó hechizos.
O Paulina busca un cuento para su hija.
O Tu madre leyó un cuento de hadas a mi primo.
Use the verb "informarse" in the sentence below:
¿Tú de las noticias?
A. te informas
B. nos informamos
C. me informo
Answer:
¿Tú te informas de las noticias?
—-
Have a nice day!!
Please help me understand what the correct sentences are.
Answer:
2= La gente va a la playa en el verano.
3=Las clases empiezan en otoño
Explanation:
:)
Read the sentence and determine which
of the following is an Imperfect verb:
Sandy tiene 80 años; es vieja. En el pasado,
siempre hablaba mucho conmigo y con mi
sobrina. Sandy pasó mucho tiempo con ella.
A. Pasó
B. Hablaba
C. Es
Answer
c
Explanation
from a Spanish speaker, "es" is the wrong verb.
Si a Roma _________, haz lo que que vieres. (ir)
irás
ir
fue
fueres
Answer:
fueres
Explanation:
Si a Roma fueres haz lo que que vieres.
"In Rome, do as the Romans do"
State where your first class is what class you don’t like what time or so I can class begins using empizare what time your second class ends to school supplies you have in your backpack using your tango and one Una unos Unas
This is an example of the text you could write using the Spanish vocabulary given:
Mi primera clase es en el aula número tres. No me gusta esa clase porque comienza demasiado temprano. Tengo que estar en la clase a las 7.30 de la mañana. En mi mochila llevo unas galletas para desayunar todas las mañanas, además de mi cuaderno y lápices.
Mi segunda clase termina a las 12 del mediodía, es una clase de tango y es mi favorita porque después de la clase puedo ir a casa y almorzar.
How do you write sentences using Spanish vocabulary?In this exercise, you have to write sentences in Spanish using specific vocabulary given.
It's important to write sentences that make sense in the context that you have to write about, as well as writing gramatically correct sentences. In this case, the context of the sentences is your classes and the schedule you have.
Check more information about Spanish vocabulary here brainly.com/question/25817689
#SPJ1
Select the form which correctly completes the sentence.
1. María y yo _____ en la UNM.
a. estudiamos
b. estudian
c. estudio
d. estudias
Please someone answer ASAP‼️‼️
Answer:
La moneda de Panama, que se llama el baboa, es equivalmente al dolar estadounidense.
El Canal de Panama, que une los oceanos Atlantico y Pacifico, se empezo a construir en 1903.
La tribu indigena de los kuna, que hacen molas, vive principalmente en la islas de Blas. (i think that's what it says lol)
Panama, que significa "lugar de muchos peces", es un sitio bueno para el buceo.
Direct object pronouns: Choose the correct response to the dialogue.
1. ¿Tienes el libro de español?
-Sí, _______ tengo.
a. la
b. él
c. lo
d. los
Answer:
c. lo
Explanation:
Yo lo tengo
Answer:
c. lo
Explanation:
¿Tienes el libro de español?- Si, lo tengo.
.
how is a verb conjugated in spanish?
A. Add the correct verb ending to the infinitive according to the person( subject noun )
B. First , drop the “ -ar” from the infinitive. Then add the correct ending according to the person(subject pronoun)
C. First , drop the “-ar” from the infinitive. Then add “ s”.
Answer:
For me the answer is A
Explanation:
Because when you want to conjugate in Spanish you'll conjugate the verb according to the preterite rules and just add the reflexive pronoun.
How to Conjugate Verbs in Spanish: Present Tense
1. Choose the verb you need.
2. Write only the stem (the verb without the -ar, -er, or -ir ending.)
3. Add the ending that matches the subject.
Hope it helps, if I'm wrong pls correct me! Thx
¿Te pruebas el cinturón grande o el cinturón mediano?
Answer: El grande.
Explanation:
FILL IN THE BLANKS WITH THE (CORRECT ER OR IR VERB ENDING)
Carlos va al café. En el cafe el v ( ANSWER HERE 1 ) una mesa llbre y v (ANSWER HERE 2) al mesero. Él abr (ANSWER HERE 3) el menú y le (ANSWER HERE 4). El tien (ANSWER HERE 5) hambre y y com (ANSWER HERE 6) una hamburguesa y papas fritas.
What is different about the spelling of the yo form in the preterite of a verb ending in -gar?
What happened to the yo form here?
Answer:
the ending becomes -gue
Explanation:
When a verb ending in -gar is used, conjugated by the personal pronoun "yo" in the Preterite Tense, the verb takes the ending "ué."
How is the Preterite Tense of a Verb in Spanish?When a verb ending in -gar is used, which is being conjugated by the personal pronoun "yo" in the preterite tense, the ending "ué" is regularly associated with it, keeping the root of the verb up to the consonant g, as can be seen in the following examples:
Jugar: juguéPagar: paguéCargar: carguéNegar: neguéRasgar: rasguéTherefore, it can be mentioned that the ending "ué" is the most representative description of the past tense verb conjugated by the personal pronoun "yo."
More information about Preterite Tense in Spanish: https://brainly.com/question/3821591
#SPJ2
Arrange the sentences correctly.
1.Yo quiero ir al baile para me poner aqua de colonia.
2.Yo voy memorizarme las palabras de a vocabularios.
Answer:
yo quiero ir al baile para poner me aqua de coloniayo voy a memorizarme las palabras de vocabulariosChoose the verb that best completes the sentence.
1. ¿Cuánto ______ los libros?
A. podemos
B. cuestan
C. duermo
D. recuerdas
E. llueve
Answer: Cuestan.
Explanation: Cuanto means How much in english, so the question is asking how much those books are going to cost. Whenever you see a Cuanto in a question like that, assume it's talking about a number of something, or money. So Cuestan means cost, in the terms of "How much does this item cost?".
Answer:
B. cuestan.Explanation:
¿Cuánto cuestan los libros?Los______ proveen
oxígeno
A. piedras
B. ríos
C. árboles
C árboles
Los _árboles__ proveen oxígeno
..
Can some on help me
Answer:
11. enseña
12. escribe
13.bailamos
14. necesita
15. como
16. cantas
17. creemos
18.comen
19 habla
20. esperan
21. bebo
22. aprendemos
23. asistes
24. buscan
25. lee
Explanation:
present tense.
i didn't see instructions.
r 1. ¿Qué avance científico lograron los incas? a. la contabilidad de impuestos b. la liofilización c. los tableros con guijarros d. la congelación
Answer:
La mayor habilidad tecnológica de los incas era la ingeniería. Los incas construyeron caminos a lo largo y ancho de su imperio, así que no sé si escribiste mal la C, pero esa es la respuesta.
Explanation:
E. Write the correct form of the boot verb in parenthesis.
1.
. (morir) o-ue
El gato
Nathan
2.
el helado. (querer) e-ie
3.
Tú
al golf. (jugar) u-ue
4.
Nosotros
las puertas. (cerrar) e-ie
5. Ellos
en español. (repetir) e-i
F. Write the correct form of the estar in the blank.
1. Yo
en la clase de español.
2. Tú
bien.
3. María
cansada.
4. Nosotros
en Florida.
5. Paco y Pedro
enfermos.
G. Write the correct form of ser in the blank.
1. Tú
generoso.
lista.
2. Ella
3. Nosotros
chistosos.
4. Yo
interesante.
5. Ellas
guapas.
H. Write the correct form of the verbs in parenthesis.
Hola Emilia, Elena y yo estamos en México. Nosotras
(comer) muy bien. Elena
(correr) todos los
días y
(comer) el cereal con
leche todas las mañanas. Yo
(cocinar) la cena todos los días.
(comer) mucha pizza y
Los estudiantes aquí
café. Ellos
(leer) muchos libros y
(beber) mucho
(escribir) mucho también para
las clases. Yo
(escuchar) al profesor en las clases. También yo
(estudiar) mucho para las clases.
En la clase de español nosotros
Elena
(leer) revistas y cuentos en español.
(comprender) muy bien, pero para mi es un poco difícil.
(comprender) muy bien en la clase de español? ¿Tú
¿Tú
(necesitar) hablar
con mi familia.
(comer) el pan tostado. Nosotras
(leer) libros y revistas en la clase? Tú
Answer:
Tu
Explanation:
Buenas gente alguien sabe en donde puedo trabajar?
Me lo pueden decir por favor estoy buscando un trabajo
si vives en USA esta:
Panda express
Mcdonals
walmart
whataburger
raising canes
burger king
Target
Taco bell
Sonic
popeyes
chick-fill-A
PLSSSSSSSSSSSSS HELPPPPP 15 POINTS
Translate each English word or phrase into Spanish. YOU MAY TAKE THIS ONLY ONCE.
My adventurous friend = Mi amigo
(artístico / aventurero)
The nice girl = La muchacha
(divertida / simpática)
The boring class = La clase
(aburrida / estudiosa)
Some smart students = Unos estudiantes
(inteligentes / optimistas)
A hard-working man = Un hombre
(perezoso / trabajador)
The friendly teacher = La profesora
(amable / tonta)
The young boys = Los chicos
(jóvenes / viejos)
The fun party = La fiesta
(divertida / valiente)
The blonde lady = La Señora
(morena / rubia)
The thin man = El Señor
(delgado / gordo)
Answer:
My adventurous friend = Mi amigo aventurero
The nice girl = La muchacha simpática
The boring class = La clase aburrida
Some smart students = Unos estudiantes inteligentes
A hard-working man = Un hombre trabajador
The friendly teacher = La profesora amable
The young boys = Los chicos jóvenes
The fun party = La fiesta divertida
The blonde lady = La Señora rubia
The thin man = El Señor delgado
Hope it helps!
Select the form that correctly completes the sentence.
1. Los chicos _____ pidiendo dinero.
a. estar
b. van a
c. están
d. son
Answer:
c. están
Explanation:
Need some help with this
Explanation:
3. pues esos zapatos de María son feos
Which indirect object pronoun belongs in the blank?
di unos juguetes a los niños en el hospital.
A
me
B te
Cle
D
les
Redacta dos párrafos en forma de ensayo sobre la importancia de la lectura
5
Diferente Write the word or phrase that does not belong in each group.
1. Hasta mañana,
2. ¿Qué tal?
Nos vemos.
Regular.
Buenos días.
¿Qué pasa?
¿Cómo estás?
Hasta pronto.
4. Muchas gracias.
3. Puerto Rico
Washington
México
Estados Unidos
5. ¿De dónde eres?
¿Cómo está usted?
¿De dónde es usted?
¿Cómo se llama usted?
Muy bien, gracias.
No muy bien.
Regular.
6. Chau.
Buenos días.
Hola.
¿Qué tal?
The sentences or words that do not belong to the groups are: 1. Buenos días, 2. Regular, 3. Washington, 4. Muchas gracias, 5. ¿De dónde eres?, y 6. ¿Qué tal?
How to identify the words that do not belong to each group?To identify the words that do not belong to each group, we must identify a trend in each group and then identify the word or sentence that does not coincide with this trend.
For example, in category 1 the trend is sentences to say goodbye, so the sentence "Buenos días" does not match.In this way we must apply this principle of tendency in all the categories to identify the sentences that do not classify in each one.
Learn more about categories in: https://brainly.com/question/2243370
#SPJ1
A. Las tareas de la casa
Match the chore with the most logical place in the house that you would do it.
(1 point per question)
1. hacer la cama
o la cocina
O la sala
O el comedor
O la habitación
el lavadero