What player characteristics does the Real Madrid team anthem mention ? ( PLEASE ITS DUE RIGHT NOS !! )

Answers

Answer 1

Answer:

willpower and devotion

Explanation:

The two characteristics mentioned by the anthem are willpower and devotion. These are mentioned by the following two lines from within the anthem itself.

Tus ganas de vencer - Your willingness to win!

Llevo tu camiseta, Pegada al corazon    -    I wear your shirt, Right next to my heart!

The first sentence mentions the players willpower to go against all odds and try to come out victorious. While the second sentence demonstrates the love and devotion that they have to the team, always carrying the team in their hearts.

Answer 2

Answer: among us

Explanation: when the imposters sus


Related Questions

How's everyone's day? Please answer in Spanish for me to practice my Spanish. Thankies! <3

Answers

Answer:

mi día fue realmente bueno, como estuvo tu día, gracias por el brainlyst!

Answer:

Hola! mi día a sido excelente.

Explanation:

Mi mamá y yo ________ en México por dos años. (vivir)

Answers

Answer:

vivimos

Explanation:

Mi mamá y yo ___vivimos _____ en México por dos años.

Mi mamá y yo vivimos en México por dos años

¿Que idioma se utiliza en las oficinas e instituciones del estado para hacer documentos civiles y legales ?¿porque?

Answers

La respuesta correcta para esta pregunta abierta es la siguiente.

Aunque no anexaste opciones o incisos para responder, podemos comentar lo siguiente.

El idioma que se utiliza en las oficinas e instituciones del Estado para hacer documentos civiles y legales se le llama idioma o lenguaje jurídico.

Se le llama así porque en las actividades legales, legislativas u otras que tengan que ver con el Derecho, existe una serie de palabras, acciones, terminologías, y acepciones que son muy particulares y requieren ser interpretadas usando ese lenguaje jurídico que sólo los abogados conocen y saben aplicar.

Por eso, los abogados son las personas que saben leer e interpretar los acuerdos legales, contratos civiles, mercantiles, acuerdos, y también saben interpretar las leyes.

Completa las oraciones con el opuesto.
MODELO: Esteban es alto, no es bajo.
1. El carro de mi papá es rápido, no es
2. La clase de matemáticas es difícil, no es
es
3. Mi papá es delgado, no es
son
4. La chica es guapa, no es
indirecto
5. El chico es bueno, no es
ar / cantar
I merengue
siles
6. Jugar al fútbol es divertido, no es
7. Mi hermana es generosa, no es
8. Los estudiantes no son tontos, son
Luis Guerra?

Answers

Answer:

1. El carro de mi papá es rápido, no es lento

2. La clase de matemáticas es difícil, no es  fácil

3. Mi papá es delgado, no es gordo

4. La chica es guapa, no es fea

5. El chico es bueno, no es malo

6. Jugar al fútbol es divertido, no es aburrido

7. Mi hermana es generosa, no es tacaño

8. Los estudiantes no son tontos, son inteligentes

El estilo preciso y claro de la obra, está en contraste con lo absurdo del argumento.

Answers

Explanation:

Primero, mencionemos algunos rasgos fundamentales de esta obra:

- Hay un protagonista que se encuentra perdido y está abandonado a circunstancias que no controla (el autoritarismo, la burocracia, entre otros que vamos a ir analizando).

- La obra tiene un valor simbólico o alegórico.

- La identificación que Kafka propone con el insecto no es física, sino psicológica.

Preguntas para analizar:

1) ¿Cuál es la verdadera causa de su ruina?

2) Podríamos decir que en la obra se dan dos metamorfosis: una física y otra psíquica. ¿Cuáles son? Descríbanlas.

3) Analicen cómo es el tiempo de la obra: cronológico o acronológico; en cuántos días transcurre la historia; y busquen en qué momento se publica esta obra, ¿qué acontecimientos estaban sucediendo en Europa?

4) Analicen el espacio de la obra: dónde transcurre.

5) ¿Quién se encargaba de mantener a la familia antes de la metamorfosis? ¿Qué sucede después?

6) ¿Qué tipo de relaciones les parece que puede establecer el personaje luego de su transformación física? ¿Qué sucede con las relaciones humanas que había forjado previamente?

Eje 1: La sociedad autoritaria

En las sociedad autoritarias y burocráticas de hoy en día (y de aquella época también) el individuo diferente recibe un trato particular, queda aislado e incomprendido ante una maquinaria institucional, abrumadora y monótona. El autor plantea el sometimiento, las consecuencias y sentimientos experimentados bajo regímenes autoritaristas. La obra se podría entender como una crítica a los gobiernos autoritarios de aquella época, particularmente al nazismo, que realmente terminaron convirtiendo a sus ciudadanos en "insectos".

En la obra se pueden observar distintos personajes que imponen un autoritarismo:

1) Se podría hablar de un autoritarismo laboral, ¿en qué situación y con qué personaje se ve esto?

2) Cuando la hermana Greta se vuelve la encargada de la supervivencia de Gregorio, estamos frente a una autoridad fraternal. ¿Qué diferencia a este autoritarismo de los demás?

3) Autoritarismo paternal: ¿en qué situaciones se da esto?

4) Autoritarismo social: busquen cómo se da esto en la última parte de la obra.

Eje 2: La burocracia

“Toda revolución se evapora y deja atrás sólo el limo de una nueva burocracia" F. Kafka.

El tránsito de ser humano a insecto puede interpretarse de distintas formas:

Al convertirse en escarabajo, Gregorio Samsa se rebela en contra del orden disciplinario que le ha sido impuesto; bajo su nueva apariencia ya nadie está en condiciones de exigirle, reprocharle o culpabilizarlo por no cumplir con sus obligaciones.

La metamorfosis del personaje en un horripilante insecto hace referencia a una realidad cotidiana de la sociedad tecnoburocrática: los seres improductivos, marginales y anormales, tales como Gregorio Samsa, son y siempre serán considerados igual que si fueran insectos nocivos y nauseabundos.

A pesar de las diferencias físicas entre los insectos (quienes llevan a cabo de manera instintiva y jerarquizada su vida colectiva) y los "hombre-insectos", existe una semejanza que es clave: ambos obedecen dócilmente el mandato de las intituciones (para los hombre-insectos) o de la naturaleza (para los insectos). La metamorfosis de Gregorio Samsa no es otra cosa que la desgarradora toma de conciencia individual de su condición de hombre-insecto.

Eje 3: La autobiografía

Algunos críticos literarios entienden que Kafka escribió esta obra de manera autobiográfica, buscando expresar sus sensaciones anímicas. También se podría pensar en la semejanza estructural entre el apellido del escritor y el del protagonista de la obra.

Vamos a leer algunos datos de la biografía de Kafka para entender el por qué de este análisis:

Franz Kafka nació en Praga, Checoslovaquia, en 1883 (falleció en 1924) y se crió en una familia judía de lengua alemana. Su padre, comerciante, severo y exigente, despreciaba a su hijo porque era débil y enfermizo, esta situación explica su carácter tímido y retraído y el complejo de inferioridad que siempre padecía Kafka. Él exteriorizó un carácter inseguro desde pequeño, buscaba desesperadamente la soledad, pues era enfermizo y se creía despreciado por su debilidad física.

Su salud se quebranta en 1905, evidenciando un cuadro de tuberculosis en 1917; sin embargo, en 1906, logró graduarse en Leyes en la Universidad de Praga. Kafka se buscó un trabajo lejos del negocio familiar, trabajó como escribano en una oficina de una compañía de seguros. Ese puesto, eminentemente burocrático, le dejaba al menos las tardes –y parte de las noches– libres para escribir, su única razón de ser, lo único

Ninguno de sus ahora famosos trabajos, como sus novelas “El proceso” (1925) y “El castillo” (1926) fueron publicados durante su vida. Su gran cuento “La metamorfosis” fue escrito en el otoño de 1912 y publicado en Leipzig en octubre de 1915.

Para Kafka, 9

Prompt
In Spanish write one sentence using each of the following verbs.
1. saber
2. conocer
3. pedir
4 preguntar
Be sure to conjugate your verbs correctly!
"Note: This is a practice activity. Completing this activity will not only prepare you for future tests and assessments but,
more importantly, it will enhance your language ability. This activity will not count towards your grade,

Answers

Answer:
1. Yo se la respuesta. (I know the answer)
2. Él conoce a ella. (He knows her)
3. Ella pide permiso. (She asks for permission)
4. Ellos preguntan por los demás. (They ask for/about the others)

Hope this helped! :)

Answer:

A veces necesitas saber cómo preguntar, otras veces necesitas conocer como pedir algo.

Explanation:

edge 2022

Answer in Spanish in complete sentences.
1. ¿Qué lee Periquillo en casa del médico?

Answers

Answer:

Periquillo lee los libros del médico sobre medicina en la casa del médico

Explanation:

Lee y escoge la opción con la palabra o palabras correctas para completar la frase. Read and choose the option with the correct word or words to complete the sentence.

Mi hermana escribe una biografía persuasiva sobre su artista favorito en la clase de inglés. Ella solo quiere hablar de sus obras de arte, pero necesita dar más información sobre su vida.

¿En qué parte se escribe la información sobre su vida?

Es importante que ella ponga la información biográfica en _______.

el argumento
el cuerpo
la posición
la introducción

Answers

Answer:

la introducción

Explanation:

La introducción........

Javier likes to listen to music, eat Italian food, swim, surf, and play soccer. He has soccer practice after school every day at 4 until 7 and from 10 am–12 pm on Saturdays. He doesn't have practice on Sundays, so he likes to go to the beach sometimes. His friend Victoria wants to invite him to hang out.

Read their conversation and then answer the question that follows based on the dialogue.

Victoria: ¡Hola, Javi! ¿Cómo estás?
Javier: Me siento cansado, pero estoy bien, Victoria. ¿Y tú?
Victoria: ¡Muy bien! Este fin de semana voy a almorzar en un restaurante italiano nuevo cerca de la playa. ¡Tiene música en vivo y la comida es deliciosa! Después voy a la playa por un rato. ¿Te gustaría ir conmigo?
Javier: ¡Claro que sí! Ay, pero el sábado tengo práctica de fútbol. ¿Cuándo vas a ir?
Victoria: El domingo a las once de la mañana. ¿Sí puedes ir?

Based on the scenario and the conversation, what is the most likely response from Javier that would be next in the conversation?

A: ¡Claro que sí! ¡Y después podemos nadar y hacer surf!
B: No puedo hoy, ¿tal vez el viernes a las 4?
C: Estoy ocupado hoy, pero sí puedo el jueves a las 6.
D: Lo siento, pero no puedo a las 11. ¿Puedes ir a las 2?

Answers

Answer:

A: ¡Claro que sí! ¡Y después podemos nadar y hacer surf!

PLEASE HELP I NEED HELP RIGHT NOW!!!

Answers

1 El
2 La
3 El
4 El
5 La
6 El
7 La
8 Las
9 Las
10 La

1. Michael Jordan es muy alto.
es atlético
? What pronoun should I put?

Answers

Answer:

nadar

Explanation:

Answer:

Él

Explanation:

Complete the sentence with correct expression.
1. ______________ el café. *

Me gustan
Me encanta
Te gustan
Me encantan

2. _______________________ las papas fritas. *

Me encantan
Me gusta
Me encanta
Te gusta

3. ______________________ los huevos con jamón. *

Me gustan
Me encanta
Te gusta
Me gusta

4. __________________ la leche. *

Me encantan
No me gustan
Te gustan
No me gusta

5. __________________ las galletas. *

Me gusta
Me encantan
Me encanta
Te gusta

6. __________________ las manzanas. *

Me gusta
Me encanta
Te gusta
Me encantan

7. __________________ el desayuno. *

Me encanta
Te gustan
Me encantan
Me gustan

Answers

Answer:

Me Encanta

Explanation:

Answer:

1.  Me encanta el cafe.

2. Me encantan las papas fritas.

3. Me gustan los huevos con jamon.

4. No me gusta la leche.

5. Me encantan las galletas.

6. Me encantan las manzanas.

7. Me encanta el desayuno.

Hope this helps : )

Need help please??????!!!!!!!

Answers

The answer would be B. Termina
Is the B.Termina.....

SER (to be)
vs.
ESTAR (to be)
P
exc El libro está debajo de la
EL
ex: La fiesta es en mi casa.
mesa.
D
ex: Ella es alta.
o
ex: Soy maestra
ex: El libro es de mi hermana.
ex: Paco está en la cocina.
ex: Tú estás muy cerca de mí.
A
ex: Yo estoy comiendo.
с
ex: Ella está bailando
ex: Él es inteligente.
с
T
ex: Tú estás enfermo
ex: Son las ocho/Es martes.
E
ex: Ellas están ocupadas.
ex: ¿De dónde eres? Soy de Indiana. "How you feel and what you
aro,
R
that is when you use estar!"
ex: Ella es mi madre.
Sometimes adjectives can be used with both "ser" and "estar," but they have different meanings.
ADJECTIVE MEANING WITH SER MEANING WITH ESTAR
co
listo

Answers

Answer:

El libro está debajo de la mesa. ESTAR

La fiesta es en mi casa. SER

Ella es alta. SER

Soy maestra. SER

El libro es de mi hermana. SER

Paco está en la cocina. ESTAR

Tú estás muy cerca de mí. ESTAR

Yo estoy comiendo. ESTAR

Ella está bailando. ESTAR

Él es inteligente. SER

Tú estás enfermo. ESTAR

Son las ocho/Es martes. SER

Ellas están ocupadas. ESTAR

¿De dónde eres? Soy de Indiana. SER

Ella es mi madre. SER

Explanation:

In this exercise, you are given different sentences with the verb to be. However, the verb to be sometimes means "ser" in Spanish and sometimes means "estar" in Spanish. You use ''ser'' when something is permanent and you use ''estar'' when something is temporary.

*decir:
corregir:
*seguir:
servir:
pedir:
repetir:
*conseguir:
2. Ángel y Alfredo
(ask for) las preguntas en español.
3. Yo
(repeat) las instrucciones a la clase.
4. Isabella
(follow) las reglas siempre.
5. Tú
(correct) los papeles del maestro.
271 words
I

Answers

2. Piden
3. Repito
4. Sigue
5. Corriges

20 points Please help!!!
El modo
En cada oración indica si el verbo subrayado está en el indicativo, subjuntivo o
imperativo.
1. Mañana tenemos un examen de literatura. ¡Ya estudiaste?
2. No. Vámonos a casa, que me falta leer varias leyendas.
3. Espero que leas todos los cuentos asignados.
4. Mi historia favorita se desarrolla en una antigua hacienda.
5. Dime, (cuáles de los cuentos no te gustaron?
6. La profesora quiere que prestemos atención al ambiente de cada
cuento
7. Nos dice que debemos enfocarnos en los personajes también.

Answers

1). Subjuntivo
2). Imperativo
3).subjuntivo
4).indicativo
5).imperativo
6).subjuntivo
7).subjuntivo

No estoy muy segura pero creo que esas son las respuestas

PLZ HELP ME its due tomorrow and I really need help I will also give brainiest.



You will write a paragraph with at least 8 sentences where you talk about how you usually spend your free time, and how you will spend it on the weekend.
Here are some questions to help you think about your paragraph:
What sports/activities do you enjoy watching?
What sports/activities do you enjoy playing or participating in?
What do you play/participate in consistently? When do you play/participate in it? Where do you play/participate in it?
What details can you provide in your sentences?
What are your plans for the weekend?

Make sure you provide as much detail as possible :)
Review the rubric before you begin your project and before you submit it!!

Answers

I begin my free time with a good mind and healthy body fueled with good nutritional foods. Having a good nutritional breakfast helps with energy and mood boost contributing to a healthy and happy mind. I use my happy and healthy mind to unleash any thoughts and ideas onto art, a form of expression. I spend time drawling, coloring, and sketching to come up with a good concept to further develop not only my artistic motive of art but also my skills in art itself. Having different mediums in art has made me a better artist by using what I have around me to make it the best I can to make it mean something. I use cardboard, paper, and canvases to make drawings on different forms with different types of materials such as pencils, markers, oil painting and more which all can turn out differently when used. I also use mediums such as trash, toilet paper, and newspaper to make something creative and unique with unusual materials people usually don’t make art out of. Being involved with Art has helped me further pursue a hobby I enjoy while also helping calm and relax myself mentally as art can be used for self relaxation after days of school.

Change the following er/ir verbs, using the correct ending. Type answer below.
Mariana y Ramón ______________________________ (comer) mucho.

Answers

Mariana y Ramon COMEN mucho.

CAN SOMEONE HELPPP PLZZ :( just correct the Past tense form of the verb in PARENTHESES!!

Answers

12 - compartí

13- vivimos

14- recibieron

15- asistieron

16- describió

17- cubrí

18- admitieron

19- discute

20- rompieron

I hope this helps :)

Imagine that you visited a friend of your mother and her family in la República Dominicana. You had lunch with this family friend. Write an e-mail to a friend back home to tell about your visit, the people you saw, and the food you ate. Use as many Spanish vocabulary words and phrases as possible.

Answers

Answer:

Hola,fui a la República Dominicana y era muy bonito allí yo fui a ver a una familia de la parte de mi mama una comida que yo comí alla en la República Dominicana es arroz blanco y pollo guisado

Explanation:

i soeak spanish so...................

Need help please????!!!!!!!

Answers

I would go with A. 5:50 pm

Answer:

5:50 PM

Explanation:

after 12 pm you start counting until 17 with your hands and the number of fingers you have is the time. it goes until 23 which is 11 pm

Required
*
Las___
de tu madre son tus tías.
Your answer

Answers

Answer:

Las hermanas de tu madre son tus tías.

Explanation:

We know that "hermanas" are sisters. In the text she says "Your mother's ____ are your aunts."

MissSpanish

Who knows that Dr. Sabato is with Jake and Summer?
O the agency
the CIA
O the FBI
the parents of Jake and Summer

Answers

Answer:

the agency

Explanation:

just took the test:)

*no links pls* & very urgent!! I need Spanish help!!

Answers

Answer:

Digo

Decimos

Cuento

Contamos

Explanation:

I´m assuming you´re looking for these conjugations in the present tense, so there those are :)

Which food item does not fit the group?

For example: If you see cookie, cake, chicken you would select "chicken" because it is not a
dessert

Olechuga

O naranja

O ensalada

Answers

naranja

because

lechuga= lettuce

ensalada= salad

naranja= orange
Naranja does not fit in the group

Please help i am give brainilest
a. 21:15
b. AA 614
c. Jorge Ortiz
d. 20:45
e. Bogotá
f. 21 C


match

1. _______el nombre del pasajero


2. ________el número del asiento


3. _______el número del vuelo


4. ________la hora de salida


5. __________la hora de embarque


6. _______el destino



i don't want to see any link


if i do you will be reported

Answers

Answer:

Explanation:

1--c

2--f

3--AA614

4--20:45

5--21:15

6--Bogota

Si mi quiz valía 40 puntos y yo saqué 17 a que nota equivale eso?

Answers

42.5 sería tu nota final

First, circle the ending and underline the stem of the verb. Then, write the correct pronoun to agree with each
verb.
1.
tengo cuatro clases cada día.

Answers

I have 4 classes every day

Yo ____________ en la playa con mi familia.
camino
caminas
camina
caminamos
camináis
caminan

Answers

Answer:

camino

Explanation:

Answer: Yo camino en la playa con mi familia

Please select the word from the list that best fits the definition
José es
guapo de mis amigos. Es guapísimo.
el más
la menos
la mejor
el peor

Answers

Answer:

el más.

Explanation:

José es

el más

guapo de mis amigos. Es guapísimo

El más because it’s a person.
Other Questions
Which function matches the table? Which is true? O.Sergeant York won the Medal of Honor for killing several Germans and taking 132 asP.O.W.O.The Lost Battalion - a group of more than 500 U.S. soldiers - was surrounded by theGermans and suffered heavy losses.O.Cher Ami was a decorated carrier pigeon who carried a famous message when theLost Battalion came under friendly fire.O All of the Above The experimental probability of rain in a certaintown is 60 percent. In the next 30 days, how many dayscan one expect it to rain? PLEASE HELPS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I WILL GIVE BRAINLIEST AND EXTRA POINTS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! $12 with a 85% markup Dont send me pdfs or links please answer correctly for brainliestDetermine whether each sample is unbiased with complete sentences. The population is every pet at an animal shelter.A. Sample: Every dog is used as the sample.B. Sample: The animals are grouped by species (dog, cat, rabbit, etc.), and five animals from each group are randomly selected to determine their age.C. Sample: Every animal's name is dropped into a container, and 15 names are pulled out of it. ICU by Grace chua. How does the poet's use of the phrase "I can't see" in stanza 3 helpdevelop the theme of the poem? when is the acceptance risk treatment strategy not an acceptable approach? relentless imitation often results in all the following except: a. leads to competitive parity. b. replication of least important practices of winning firms. c. development of new innovative capabilities. d. mimicking of the most visible and most obvious practices of winning firms. figures of speechtoivo is the cancer of my dreams and aspirations PLZZZZZZ HELP 50 POINTS Directions Now that the lab is complete, it is time to write your lab report. The purpose of this guide is to help you write a clear and concise report that summarizes the lab you have just completed. The lab report is composed of two sections:Section I: Overview of Investigation Provide background information.Summarize the procedure.Section II: Observations and Conclusions Include any charts, tables, or drawings required by your teacher.Include answers to follow-up questions.Explain how the investigation could be improved.To help you write your lab report, you will first answer the four questions listed below based on the lab that you have just completed. Then you will use the answers to these questions to write the lab report that you will turn in to your teacher. You can upload your completed report with the upload tool in formats such as , Microsoft Word, or PDF. Alternatively, your teacher may ask you to turn in a paper copy of your report or use a web-based writing tool.QuestionsSection I: Overview of LabWhat is the purpose of the lab?What procedure did you use to complete the lab? Outline the steps of the procedure in full sentences.Section II: Observations and ConclusionsWhat charts, tables, or drawings would clearly show what you have learned in this lab?Each chart, table, or drawing should have the following items:An appropriate titleAppropriate labelsIf you could repeat the lab and make it better, what would you do differently and why?There are always ways that labs can be improved. Now that you are a veteran of this lab and have experience with the procedure, offer some advice to the next scientist about what you suggest and why. Your answer should be at least two to three sentences in length.Writing the Lab ReportNow you will use your answers from the four questions above to write your lab report. Follow the directions below.Section I: Overview of LabUse your answers from questions 1 and 2 (above) as the basis for the first section of your lab report. This section provides your reader with background information about why you conducted this lab and how it was completed. It should be one to two paragraphs in length.Section II: Observations and ConclusionsUse your answers from questions 3 and 4 (above) as the basis for the second section of your lab report. This section provides your reader with charts, tables, or drawings from the lab. You also need to incorporate your answers to the follow-up questions (from the Student Guide) in your conclusions.OverallWhen complete, the lab report should be read as a coherent whole. Make sure you connect different pieces with relevant transitions. Review for proper grammar, spelling, punctuation, formatting, and other conventions of organization and good writing. If sin(0) = 0.788 , then what is the approximate value of csc(0) ? a circle has an arc of length 48 that is intercepted by a central angle of 120. what is the radius of the circle? enter your answer in the box. 72 units the allowed energies of a quantum system are 0.0 evev, 1.5 evev, 3.0 evev, and 6.0 evev. part a how many different wavelengths appear in the emission spectrum? Elena ____ de Guatemala. - Where does Heather choose to announce her breakup with Melinda? Answer!!!!! Help!!! Which of the following would not be a negative aspect to using a height weight chart? (5 points) a Least accurate method of calculating body fat b Does not take into account where your weight comes from (fat vs. muscle) c Very cost efficient d Only for use with Adults Victoria ate 4\16 of a small pizza for lunch. How is this fraction written as a decimal? Find the value of x